Total Pageviews

Sunday, March 21, 2021

OMĂT DIȘEAL ”VESENNII”

 



   Te salut dragă cetitoriu. A venit primăvara. Cald, frumos. Bîzele bîzîie, mugurii înmuguresc, miroase a pământ reavăn și soarele și-a pierdut dinții. Am sărbătorit frumos întâi martie, șap șase, șap opt și ziceam că nu se mai prevede nici o surpriză de la ”baba Dochia”.  Și când colo...pe unspreși a lu`mart - poftim - zăpadă ca la carte - albă, rece și dacă o pui pe limbă - udă. (Pî.Sî : pe limbă se poate pune orice zăpadă atâta timp cât nu este galbenă ))).

   Așa străduință din partea lu`madam Odochia nu a putut fi ignorată și am plecat cât mai repede să mă bucur de ”darurile primăverii” ))). Așa, ca să se pupe gândul cu fapta - am turnat benzină acolo unde se toarnă benzină, ceai acolo unde se toarnă ceai și am mai turnat o cafea mică cu o ”ciucalată” și mai mititică direct în ”grăitoare”, pentru un pic de energie (șii trecuț de atîta și mai aproape de pazzăși știu despre ce spun eu ))) și.... am plecat.

   Afară - nici cald - nici rece - numai bine pentru o mini plimbare ( de fapt hai să fim sinceri - m-am cam ”încotoșmănat” nu glumă, pentru că afară era primăvara ))). Plăcere pentru ochi oriunde îi aruncam - copaci frumoși, copaci cu frunzele rămase din toamnă, copaci rupți, copaci cu ace verzi, poteci, râulețe, mai pe scurt - dacă era să am o felie de pâne prăjită - puteam întinde pe ea fără probleme peisajele, așa de frumos era...

    După cum spune zicala din bătrâni : ”Decât un an de of of of - mai bine un ceas de ohoho”. De aceea m-am avântat să mă bucur de cadou. M-am bucurat la deal. M-am bucurat la vale. M-am bucurat prin gârlă și printre copaci. M-am bucurat pe porțiuni alunecoase. M-am bucurat prin zăpadă adâncă și prin cea nu prea adâncă. M-am bucurat de jur împrejur, pentru că se putea. Și pentru că experiențele care îți aduc bucurie nu se găsesc la fiecare colț, și dacă ai parte de una - savurează până nu mai ai puteri și încă zece minute după aceea )). 

   Au fost o pereche de ore demne de pus pe lista de „harașo” de primăvara asta. Și pentru că bucuriile se împart dar granițele sunt închise - vă poftesc să stați cu mine patru minuțele pe iutub să vedeți cum a fost șî s daț laikuri  ))). 



   
   Vă urez o primăvară bună de tot și vă pup în inimă.

                       Laridere

   Pî.Pî.Sî. Eu omătu` care l-am gustat, ap el era numa alb. Să nu șibă întrebări ))).


No comments:

Post a Comment