Total Pageviews

Sunday, November 28, 2021

ȘAPTEZECI DE ORE DUPĂ. TOAMNA

 


   Bine te-am găsit dragă cetitoriu. 

Printre altele ”multe și tare vajnice”  ocupații ale mele a fost și zborul, care de la începutul acestui an a devenit zbor cu licență și cu tot ce trebue - am devenit pilot privat - un fel de mare zburătoriu cu licență și fără experiență și cunoștințe ))). La capitolul cunoștințe se lucrează mai tot timpul, iar la capitolul experiență...mai rar. 

Oricum, în acest sfârșit de toamnă am mai prins vreme de ”cobîlțîit” în jurul aerodromului,  lucru pe care l-am și făcut cu mare plăcere și pe care îl împart cu voi (sau cu tine? sau cu nimeni? ian dați un like pe iutub dacă se uită cineva pe aici )).

Să vă prezint un pic avionelul : un minunat Diamond DA20 Katana. Mai jos în imagine vedeți bordul cu instrumentele strict necesare și picioarele mele , la fel de necesare )).


În spate are și un compartiment de bagaje unde în afară de actele avionului, un kit medical , echipamentul de urgență, stingătorul de flăcări și ”bățul lui Harry Potter” (cei ce zboară catana știu ))) mai încape o ciucalată și o sticlă cu apă )).

Compartiment bagaje

Poziția la manșă este undeva între LADA Niva și un Ferrari - comfort și ascetism îmbinate de o minte sclipitoare de inginer.


Avem și poziție de supersonic la aripi, dar o folosim extrem de rar ))) (Asta a fost o glumă glumeață).
La fel dispunem și de un sistem ”sofisticat” de condiționare a aerului, îl puteți vedea în forma unor gemulețe ca la mașinile de  raliu ))


La capitolul vederi suntem pe locul trei - primii cu o panoramă superbă sunt astronauții, după aia piloții care vă plimbă cu Boeinguri&Airbusuri&etc. Iar locul trei ne aparține nouă - zburătorilor VFR care văd totul de la o înălțime care îți oferă muuulte detalii...


... de aceea noi rotim capul foarte des de colo până colo ca să nu vină vre-un ”detaliu” prea proape de fundul nostru )))).


La capitolul siguranță la fel - centuri cu prinderi în patru puncte ca să stăm exact acolo unde ne este locul )).


O parte indispensabilă activităților de zbor este și completarea de varii tabele cu varii date - în general timpi, orele de motor și alte cele. 


Cine mai are timp și răbdare poate privi și un video cu peisaje de mare și toamnă târzie. Dacă alegeți să-l priviți YouTube aveți și niște timecoduri comode ca să știți la ce vă uitați sau ce auziți pe acolo )).

Cam atâte litere pentru asăzi. Eu pun mâna și adum ore de zbor mai departe, iar voi puneți mâna și aveți grijă de voi, fiți sănătoși și mai intrați pe aici - mai postez eu câte ceva.

Vă urez un mare laridere!

P.S. Șaptezeci din titlu înseamnă că de la celălalt post despre avioane , și anume acesta , am adunat un total de șaptezeci de ore de zbor )).

No comments:

Post a Comment